Subscribe

Berita Hari Ini

Isnin, 27 Julai 2009

xpDc Gunung DatuK


25/07/2009 Rembau-Kelab Sukan JKR N,sembilan telah Mengadakan cabaran pendakian Gunung Datuk,Sejumlah 10 pasukan telah menyertai aktiviti tersebut..pasukan terdiri daripada setiap JKr daerah dan 2 cawangan kejuruteraan elektrik & mekanikal..Perasmian dilakukan oleh Pengarah Jabatan kerja Raya N.sembilan Dr.Ir.Tuan Roslan bin Taha..wakakakka.hik..hik..yg kelakau nya..aku antara salah seorang peserta dalam acara tersebut mewakili JKR Caw.Kejuruteraan Elektrik..tak pernah terpikir nak memanjat gunung datuk..dan tak pernah masuk dalam kepala hotak aku nak join sekali..demi untuk menyahut cabaran dan memantapkan fizikal dan mental..aku join sekali..sebelum ni aku cuma dengar dari mulut orang yg pendakian tersebut terlalu mancabar..ternyata kalo setakat duduk kat rumah buat taik mata jee lupa kan la hasrat nak mendaki..memang terlalu mencabar..kalo pk2 baik ilex kat rumah layan tv..mentedarah lagi elok..hik..hik..

sebanyak 4 botol air telah aku minum..termasuk la livita dan 100 plus..hik..hik..telinga aku tersumbat.. napas dah pakai mulut jee..akhirnya berjaya jugak aku menawan puncak gunung datuk..yes..yes!! terlupa jap lutut mcm nak tercabut..badan rasa seram sejuk kerana keletihan..tu semua buat aku terlupa setelah berada dipuncak gunung tersebut..ternyata mental dan fizikal aku masih kuat lagii..hik.h.hik..

bergambar kenangan2an bersama Tuan Pengarah JKR N.Sembilan ketika berada dipuncak Gunung Datuk Rembau..lupa..lagi satu..untuk pengetahuan pasukan JKR(E) dimana pasukan aku telah menyandang tempat kedua hasil kerja berpasukan..tak sangka!! yang pergi rata2 semuanya tak pernah panjat gunung...tiba2 blaeh menang..hik..hik..bravo utk JKr Caw.kejuruteraan elektrik N.sembilan..wa caya luu!!! kalo di bagi peluang untuk mendaki lagi..munkin akan aku pk 10 kali..hik..hik..

0 ulasan:

Catat Ulasan

komen dialu-alukan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More